Bilal-i Habeşi,(r.a) Mekke’de Cumâh oğulları ailesi
içinde doğmuştur. Babasının adı Rebâh, annesinin a
dı ise Hamâme’dir. Bilal (r.a), Beni Cumâh’a ait bir köle idi.
Uzun boylu, simsiyah tenli, zayıf bedenli, gövdesi öne eğik,
(kamburca) çok gür saçlı idi. Ömrünün sonlarına doğru s
açlarının çoğu beyazlaşmıştı. (İbn Sa'd, Tabakat, III, 238-239
). Peygamber (sav)’ın halkı İslamiyete gizlice davete
başladığı ilk zamanlarda müslüman oldu. Müslümanlığa
çok bağlı, temiz kalpli bir zât idi. Müslüman olduğunu i
lk açıklayan yedi müslümandan birisiydi. Allahü Teala’nın dini için en çok işkence ç
ekenlerdendir. Hatta denir ki, işkenceye tabi tutulanlar arasında sadece Bilal-i Habeşi
müşriklerin istedikleri şeyleri söylemedi. O, siyahî bir köle değil, ashab'ın ileri gelenlerinden ve İslâm devletinin yönetiminde söz sahibi olan müminlerden biriydi. Hz. Bilali Habeşi'ye kızgın çöller üzerinde dininden döndürmek için taşlarla işkence yapan kafir Ümeyye Bin Halefti, Bedir savaşında sahabeler tarafından öldürüldü. Müezzinlerin piri olan Hz.Bilal-i Habeşi peygamberimizin vefatından sonra Medine’yi terk etmiştir. Ancak Hz. Ebubekir (r.a)’in ricası üzerine orada kalmış;onun vefatından sonra Hz. Ömer(r.a)’dan izin alarak Şam’a gitmiştir. Suriyenin fethi esnasında Ebu Ubeyde(r.a)’nin
yanında bulunmuştur.
içinde doğmuştur. Babasının adı Rebâh, annesinin a
dı ise Hamâme’dir. Bilal (r.a), Beni Cumâh’a ait bir köle idi.
Uzun boylu, simsiyah tenli, zayıf bedenli, gövdesi öne eğik,
(kamburca) çok gür saçlı idi. Ömrünün sonlarına doğru s
açlarının çoğu beyazlaşmıştı. (İbn Sa'd, Tabakat, III, 238-239
). Peygamber (sav)’ın halkı İslamiyete gizlice davete
başladığı ilk zamanlarda müslüman oldu. Müslümanlığa
çok bağlı, temiz kalpli bir zât idi. Müslüman olduğunu i
lk açıklayan yedi müslümandan birisiydi. Allahü Teala’nın dini için en çok işkence ç
ekenlerdendir. Hatta denir ki, işkenceye tabi tutulanlar arasında sadece Bilal-i Habeşi
müşriklerin istedikleri şeyleri söylemedi. O, siyahî bir köle değil, ashab'ın ileri gelenlerinden ve İslâm devletinin yönetiminde söz sahibi olan müminlerden biriydi. Hz. Bilali Habeşi'ye kızgın çöller üzerinde dininden döndürmek için taşlarla işkence yapan kafir Ümeyye Bin Halefti, Bedir savaşında sahabeler tarafından öldürüldü. Müezzinlerin piri olan Hz.Bilal-i Habeşi peygamberimizin vefatından sonra Medine’yi terk etmiştir. Ancak Hz. Ebubekir (r.a)’in ricası üzerine orada kalmış;onun vefatından sonra Hz. Ömer(r.a)’dan izin alarak Şam’a gitmiştir. Suriyenin fethi esnasında Ebu Ubeyde(r.a)’nin
yanında bulunmuştur.
Hz. Bilâl (r.a.), vefatı yaklaşınca, ölümün ızdırabını, sevgililerine kavuşmasındaki zevk ile mezcetmiş; ömrünün son anlarında onun hastalığını gören zevcesi, teessüründen "ah ne acı" dedikçe, Bilâl: "Oh! ne tatlı!." diyor ve ekliyordu: "Yarın sevgililerle, Muhammedve arkadaşlarıyla buluşacağım." diyordu. Hz. Bilâl, hicretin yirminci yılında altmış yaşlarında iken vefat etti. Dımaşk'ın Bâbü's-Sağîr tarafına defnolundu. (İbn Sa'd, Tabakat, III, 238; İbnü'l-Esir, Üsdü'l-Gabe, I, 209).
Tarsus’ta makamının bulunması ise şöyle anlatılmaktadır;Hz. Ömer (r.a) zamanında fethedilen yerleri ziyaret eden Hz.Bilal-i Habeşi(r.a) Tarsus’a gelmiş ve burada “Kırk Kaşık” denilen yere yakın yani şimdiki makamının bulunduğu yerdeki misafirhanede 18 gün kalmıştır. Daha sonra bu misafirhane mescide çevrilmiştir ve yanına kuyu yapılmıştır.Halk arasında
bu kuyunun şifalı olduğu söylenmektedir. Gerçekten Tarsus, tam olarak Müslümanların elineAbbasiler döneminde geçse bile ondan önce hicretin XV. Yılında Hz. Ömer (r.a) zamanında İslam orduları Tarsus yakınlarına kadar gelmiş, hatta buraları feth etmiştir. Şam tarafına fetihle görevlendirilen Ebu Ubeyde bin Cerrah ve Halid İbn-i Velid (r.a)’in kumandanlıklarındaki
İslam Ordusu, Ceyhan Nehri’nin menbaı taraflarından bu havaliye girmişler ve Misis Kalesinialmışlardır. Ayrıca Habib b.Mesleme ile Muaviye b.Ebu Süfyyan kumandanlıklarındaki diğer İslam ordusu, İskenderun ve Payas’ı feth ederek Anavarıza kalesini ve Anavarızayı da İslam topraklarına katmışlardır.(Adana Salnamesi) Bu nedenleHz. Bilal’in Tarsus’a kadar geldiğinde şüphe yoktur. Hz.Bilal-i Habeşi’nin bu mukaddes yeri ziyaretten dolayı o dönemdeki misafirhanenin mescide dönüştürülmesi ve buraya temsili kabir yapılması makam olduğunun göstergesidir.
bu kuyunun şifalı olduğu söylenmektedir. Gerçekten Tarsus, tam olarak Müslümanların elineAbbasiler döneminde geçse bile ondan önce hicretin XV. Yılında Hz. Ömer (r.a) zamanında İslam orduları Tarsus yakınlarına kadar gelmiş, hatta buraları feth etmiştir. Şam tarafına fetihle görevlendirilen Ebu Ubeyde bin Cerrah ve Halid İbn-i Velid (r.a)’in kumandanlıklarındaki
İslam Ordusu, Ceyhan Nehri’nin menbaı taraflarından bu havaliye girmişler ve Misis Kalesinialmışlardır. Ayrıca Habib b.Mesleme ile Muaviye b.Ebu Süfyyan kumandanlıklarındaki diğer İslam ordusu, İskenderun ve Payas’ı feth ederek Anavarıza kalesini ve Anavarızayı da İslam topraklarına katmışlardır.(Adana Salnamesi) Bu nedenleHz. Bilal’in Tarsus’a kadar geldiğinde şüphe yoktur. Hz.Bilal-i Habeşi’nin bu mukaddes yeri ziyaretten dolayı o dönemdeki misafirhanenin mescide dönüştürülmesi ve buraya temsili kabir yapılması makam olduğunun göstergesidir.
Etiketler:Tarsus HZ.BİLAL-İ HABEŞİ MAKAMI (Bilal-ı Habeşi Office), Tarsus HZ.BİLAL-İ HABEŞİ MAKAMI (Bilal-ı Habeşi Office), Tarsus HZ.BİLAL-İ HABEŞİ MAKAMI (Bilal-ı Habeşi Office), Tarsus HZ.BİLAL-İ HABEŞİ MAKAMI (Bilal-ı Habeşi Office), Tarsus HZ.BİLAL-İ HABEŞİ MAKAMI (Bilal-ı Habeşi Office), Tarsus HZ.BİLAL-İ HABEŞİ MAKAMI (Bilal-ı Habeşi Office), Tarsus HZ.BİLAL-İ HABEŞİ MAKAMI (Bilal-ı Habeşi Office), Tarsus HZ.BİLAL-İ HABEŞİ MAKAMI (Bilal-ı Habeşi Office), Tarsus HZ.BİLAL-İ HABEŞİ MAKAMI (Bilal-ı Habeşi Office), Tarsus HZ.BİLAL-İ HABEŞİ MAKAMI (Bilal-ı Habeşi Office), Tarsus HZ.BİLAL-İ HABEŞİ MAKAMI (Bilal-ı Habeşi Office), Tarsus HZ.BİLAL-İ HABEŞİ MAKAMI (Bilal-ı Habeşi Office), Tarsus HZ.BİLAL-İ HABEŞİ MAKAMI (Bilal-ı Habeşi Office), Tarsus HZ.BİLAL-İ HABEŞİ MAKAMI (Bilal-ı Habeşi Office), Tarsus HZ.BİLAL-İ HABEŞİ MAKAMI (Bilal-ı Habeşi Office), Tarsus HZ.BİLAL-İ HABEŞİ MAKAMI (Bilal-ı Habeşi Office), Tarsus HZ.BİLAL-İ HABEŞİ MAKAMI (Bilal-ı Habeşi Office)
0 yorum:
Yorum Gönder
Lütfen Yorumlarınızı Yazınız Yorumlarınız Bizim İçin Cok Değerlidir